Toyota & Lexus
- Stand
- RedLine & Toyota
- Autosalon - Brussel
- B2C & B2B
- 1500 m²
De blik van het publiek vangen.... Toyota Eye-Catcher!
Redline, het communicatiebureau dat verantwoordelijk was voor de stand van Toyota op het Autosalon, was duidelijk in de briefing: het doel was om het belang van hybride toepassingen te benadrukken en tegelijkertijd een sexyer imago voor het merk te creëren. Kortom, zowat van (bijna) nul vertrekken.
Bij Pluo zijn we dol op een schone lei. Zo werd het idee geboren voor een installatie die de fusie tussen de twee manieren van aandrijving bij auto's illustreert en die van overal de aandacht trekt.
Een buitengewoon technisch concept...
Er werd druk heen en weer gecommuniceerd om dit zeer gedurfde idee vol beperkingen waar te maken. Zo was er het idee om ervoor te zorgen dat de stand ontmanteld en gerecycleerd kon worden.
Led-schermen in een reusachtige ring? Onmogelijk door het gewicht! Er werd unaniem voor de definitieve oplossing gekozen: schermen geplaatst tegenover een enorme ring, die door onze partner Aluvision gebouwd werd en gedemonteerd en gestockeerd kan worden wanneer het Autosalon afgelopen is.
Partners die hun gewicht in goud waard zijn
We werkten samen met een hele reeks betrokkenen om delen te buigen, technische onderdelen te verbergen, schermen, grafische elementen en verlichting te integreren en nog veel meer.
Alle betrokkenen werkten met dezelfde nauwgezetheid en een open ingesteldheid samen zodat informatie vlot uitgewisseld kon worden.
Onze teams die ter plaatse voor de decoratie instaan, hebben vervolgens het metalen skelet bekleed met hout en planten. Dit werd in de werkplaats getest om na te gaan of dit het juiste effect gaf en goed hield.
Dan moest er enkel nog een geurverspreider geplaatst worden om een frisse toets te geven aan de ruimtes.
Vous devez accepter les cookies fonctionnels pour lancer cette vidéo. Changer les paramètres
Eye Catcher? Doel bereikt
De duizenden bezoekers op de eerste dag hebben Toyota snel gerustgesteld dat ze de juiste keuze gemaakt hadden. Het merk moest de moed hebben om zich anders te positioneren en PLUO moest het durven begeleiden in deze ambitieuze koersverandering. Resultaat: iedereen was apetrots.
Lexus ofwel 100% elektrisch
Lexus, het hogere marktsegment van het merk Toyota, wilde vooral de nadruk leggen op het 100% elektrische karakter via het nieuwe voertuig van het merk, de BZ4X. Een model om zich van Toyota te onderscheiden, zonder het echter te overschaduwen...
Om in de lijn van het universum van Lexus te blijven, hebben wij gekozen voor een stand die heel dicht bij de stand van de fabriek aanleunde, zowel in de kleuren als in de sfeer.