Al het Proshop-DNA in een nieuw concept

Proshop, gespecialiseerd in verf en decoratie, wilde profiteren van een nieuw gebouwde winkeloppervlakte in Libramont om een origineel concept te ontwikkelen en het imago van zijn winkels te uniformeren. Aan het roer van dit project staat Mathieu Lambert, de tweede generatie van de familie achter het merk.

De opdracht was duidelijk: het DNA van Proshop moest terugkomen in een samenhangend geheel, zowel wat betreft de indeling als het meubilair.

Galerie d’images

  • 4
  • 3
  • 2

Een showroom die zijn roots heruitvindt

Op basis van het door de klant voorgestelde implementatieplan gingen onze architecten aan de slag om een concept te creëren dat gemakkelijk kon worden gereproduceerd in alle winkels: een vloeiende overgang tussen de ruimtes bestemd voor professionals en de ruimtes voorbehouden voor het grote publiek, in een high-end industriële stijl.

15

Onze vakmensen hebben metalen meubels ontworpen in 7 verschillende ruimtes, allemaal tot in de kleinste details aangepast aan de merken die ze presenteren. Met houten scheidingswanden in claustra om de verschillende gamma's te scheiden.

3D-beelden - Kostbare tijd bespaard

En om een zeer strak schema aan te houden, valideerde de klant het project op basis van eenvoudige 3D-beelden.

Het resultaat is een ruimte die de evolutie van Proshop weerspiegelt.

19