Een primeur voor D'Ieteren op het Autosalon: al zijn merken verenigd op 11.000 m².

De groep D'Ieteren, bekend voor zijn iconische automerken, wilde voor het eerst in zijn geschiedenis al zijn mobiliteitsgerelateerde merken in één showroom tentoonstellen. Naast een grote ruimte voor de onvermijdelijke merken - Volkswagen, Cupra, Skoda, Seat, Audi en Porsche - was er een voor de luxemerken - Rimac, Bugatti, Lamborghini en Bentley - en een centrale zone exclusief gewijd aan alternatieve mobiliteit (Microlino, Lucien-fietsen) en mobiliteits-, interne en financiële diensten. (Edi, My Way, Wondercar, HR, VDFIN…) Challenge accepted!

Galerie d’images

  • 10
  • 11
  • 8
  • 9
  • 6
  • 7
  • 3
  • 4
  • 5

Hun respectieve identiteiten behouden... binnen één concept

Elk merk had zijn eigen specificaties, die we nauwgezet hebben gevolgd om de respectieve stands te creëren in overeenstemming met het merkimago, met behoud van de harmonie die de identiteit van de groep D'Ieteren uitstraalt. De rode draad door de hele showroom is de uniformiteit van de lichtbakken qua hoogte, hetzelfde vloerniveau en dezelfde muziek...

11

Ons veelgevraagd technisch studiebureau

Bepaalde bouwelementen zouden het daglicht niet zien zonder een serieuze haalbaarheidsanalyse. Hoe 40 meter verlaagd plafond aanbrengen boven de Audi-stand? Wat is de beste techniek om de boog in de loungeruimte vast te zetten? Onze experts hebben naarstig gezocht naar technisch betrouwbare oplossingen die in het voorgestelde design passen.

12

20 merken, talloze partnerschappen... en 11 dagen om alles op te zetten!

Een van onze belangrijkste taken was het managen en coördineren van de mensen die betrokken waren bij de 20 merken/diensten die werden tentoongesteld. De rol van PLUO bestond erin te fungeren als schakel tussen de communicatieagentschappen, de marketingteams van de merken, met aan het hoofd de evenementenafdeling van de groep D'Ieteren, en het twintigtal leveranciers die onze vaste partners zijn, van audiovisuals tot meubilair en de creatie van vloeroppervlakken. 60 monteurs, dag en nacht in de weer, tijdens de eerste 4 montagedagen...

key_figures

  • 20 merken
  • 60 monteurs

Qua timing was er geen enkele vertraging, dankzij een zeer gedetailleerde gezamenlijke planning die in realtime werd bewaakt. Sleutelwoorden van het project: striktheid, flexibiliteit en onderlinge hulp.

13

Ruimtes tot leven brengen!

Zo talrijk de wensen van de klanten waren, zo oneindig was de verbeelding van de teams. Met tonnen ervaring op dit gebied werkten de PLUO-teams nauw samen met de evenementenafdeling van de groep D'Ieteren om de animaties en evenementen te coördineren die tijdens het hele salon op de stands werden georganiseerd. Een druk en veelzijdig werkje!

Cupra, bijvoorbeeld, verraste de bezoekers met een originele videoanimatie, het prestigieuze personeelsfeest werd bijgewoond door bijna 2700 werknemers van de groep en de persconferenties zaten vol met nieuwshongerige persleden.

De loungeruimte, een oase van rust van 1.000 m²

De lounge biedt een rustgevende omgeving waar gasten op adem kunnen komen, zich kunnen heroriënteren en zakelijke relaties kunnen opbouwen in een ontspannen en gastvrije sfeer.

Galerie d’images

  • 28
  • 26
  • 27
  • 23

We hebben UPCYCLING uitgenodigd op het Autosalon!

Bij PLUO zetten we ons in om de impact van onze activiteiten op het milieu tot een minimum te beperken.  En we bieden onze klanten de middelen om dat samen met ons te doen.

Onze uitdaging hier was om mensen te vinden die bereid waren om samen met ons aan een UPCYCLING-project te beginnen. Het doel: koste wat het kost te voorkomen dat apparatuur wordt weggegooid door het een tweede leven te geven. 

key_figures

  • 11.000
  • 65 % gerecycleerde vloer

UPCYCLE wat? De voorbeelden spreken voor zich

65 % van de vloeren en vloerbedekking werd teruggewonnen en hergebruikt door leveranciers, klanten en Rotor, een coöperatieve die het hergebruik en de verkoop van bouwmaterialen regelt.

De meeste specifieke verwezenlijkingen, zoals centrale meubels en podia, worden bijgehouden en hergebruikt voor andere groepsevenementen.

Sommige van de grafische doeken werden gerecupereerd door klanten en sieren nu de kantoren. Andere hebben organisaties als @jobags.bxl blij gemaakt, die in samenwerking met een sociale re-integratiewerkplaats bagage en accessoires maken van PVC-zeilen.

Mission accomplished!