De bergen aanwezig op Chillventa

Een professionele beurs zoals Chillventa streeft ernaar om de technologische kenmerken van de getoonde producten in de verf te zetten. Het is echter vaak de manier waarop ze gepresenteerd worden die het verschil maakt.

Onze uitdaging: 600 m² inrichten verdeeld over twee verdiepingen en opdelen, met ruimtes voor ontmoetingen, voor het tonen van producten... en andere ruimtes gewoon als plezier voor het oog.

Galerie d’images

  • 4ter
  • 4bis
  • 4
  • 3
  • 2

De sfeer van een skioord

Bepaalde projecten verdienen om gedeeld te worden, zelfs al werden ze niet uitgevoerd. Dit project werd ontwikkeld ter gelegenheid van de beurs editie 2022 en heeft een concept geïnspireerd op het domein van onze klant: de kou.  Dit evenement was de gelegenheid voor Daikin om zich op te stellen als een vooraanstaande speler in de commerciële koeling en het gekoeld transport, maar ook als een algemene leverancier van duurzame oplossingen in de koude keten.

Het is een sector met enorm veel concurrentie. De klant wilde dan ook een stand die anders was en in het oog sprong.  Het eerste idee was om de bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen met een uniek decor dat de verschillende productassortimenten in de verf zette. De andere uitdaging bestond erin om alle internationale partners (Italië, Spanje, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk en Japan) samen te brengen rond hetzelfde thema. Het tweede idee was om te spelen met de culinaire tradities van deze landen.

5

Ons voorstel kwam uit deze veronderstelling voort. De sfeer van een dorp in een skioord met sneeuw als materie en als basiskleur.

De verschillende houten chalets vertegenwoordigden de landen en hun keuken. Dit werd georganiseerd als een culinaire wandeling, afgewisseld met productinformatie en met de Alpen op de achtergrond. De meer gesloten ruimte was bedoeld voor bijeenkomsten.

Op de verdieping: zicht op de hele stand met een sfeer om te cocoonen, zoals in een chalet in de bergen.